Trucuri, sfaturi si etape pentru vopsirea parului acasa

miercuri, august 07, 2013


Prima data cand am decis sa imi vopsesc parul a fost la implinirea varstei de 18 ani. Atunci am vrut neaparat sa fac o schimbare, ca urmare a trecerii intr-o noua etapa, si anume, cea a maturitatii. Am decis sa incep cu suvite blonde. Era o moda pe atunci, era mai putin daunator pentru par, asa ca m-am dus la un salon, deoarece nu aveam curaj sa incerc acasa. Am continuat sa imi fac suvite cativa ani, pana cand eram aproape blonda.
Cateva trucuri pentru persoanele blonde: ca sa deschideti nuanta parului, sa eliminati culoarea galben pui sau reflexiile portocalii, folositi samponul Silver Reflex sau varianta cea mai des intalnita si mai ieftina, puneti cateva picaturi de violet de gentiana in ultima apa de clatit si parul va arata foarte frumos. Aveti grija cu cantitatea de violet de gentiana, ca sa nu va faceti mov (decat daca doriti acest lucru). :)

Mi-a placut cum imi statea cu suvite blonde, dar nu am vrut sa-mi vopsesc niciodata tot parul blond. Nu as putea spune exact din ce cauza, dar am avut mereu o infranare in acest sens.

Intrucat iubesc schimbarile si nu mi-e frica sa fac schimbari pe parul meu, am decis intr-o buna zi sa ma vopsesc ciocolatiu. De data aceasta mi-am luat o vopsea din comert si am experimentat operatiunea singura acasa, urmand cu grija instructiunile. Am rugat-o pe mama mea sa ma ajute si m-am facut ciocolatie. Fiind prima experienta, am chinuit-o putin pe mama, care nu avea experienta la vopsit.

Cu timpul, am invatat cum se procedeaza corect si simplu. Nuanta aleasa a iesit exact ca pe cutie, dar nu prea m-a incantat cum imi statea mie, asa ca data urmatoare mi-am luat o nuanta mai inchisa, si anume, saten inchis (eu avand nuanta naturala saten mediu). Am rugat o prietena sa ma ajute si de la ea am invatat cum se procedeaza mai simplu. Drept dovada, cand am decis sa ma vopsesc bruneta, prietenul meu s-a oferit sa ma vopseasca si de atunci doar el m-a vopsit. A devenit chiar expert :). Acuma sa va spun si care sunt etapele pe care le urmez eu cand ma vopsesc singura acasa. 

Etape de urmat pentru vopsirea parului acasa:
1. In primul rand, trebuie sa ne alegem nuanta potrivita. Pe spatele fiecarei cutii de vopsea exista un tabel cu corespondenta culorilor, pe care trebuie sa il luam in considerare, daca dorim sa ajungem la nuanta de pe cutie.

2. De asemenea, un pas important este sa vedem daca alegem vopsea semi-permanenta sau permanenta. Daca va este frica de schimbari sau nu stiti cum va va sta cu o culoare anume, mai bine incercati o vopsea semi-permanenta, care se va duce dupa cateva spalari. Doar ca aceasta vopsea semi-permanenta nu are aceeasi putere de acoperire precum cea permanenta si trebuie reimprospatata mai des (recomandata pentru obtinerea unor nuante mai inchise). Vopseaua permanenta, in schimb, este recomandata pentru obtinerea unor nuante mai deschise. Dar, daca alegeti sa va vopsiti mai inchis, atunci trebuie sa luati in considerare faptul ca aceasta vopsea nu iese prea usor din par.

3. Am ales vopseaua pentru par, nuanta potrivita, asa ca trebuie sa efectuam OBLIGATORIU testul de alergie, de fiecare data cand va vopsiti, chiar daca ati mai utilizat vopseaua respectiva. Acest test se efectueaza cu 48 de ore inainte, si se aplica putina vopsea in spatele urechii sau in interiorul bratului. Daca nu constatati mancarimi, inrosiri ale pielii, atunci puteti sa folositi cu incredere vopseaua. Aveti grija sa nu uitati de acest test, intrucat este foarte important! Citim foarte bine instructiunile inainte sa incepem procesul de vopsire! 

3. Parul nu trebuie sa fie nici proaspat spalat, dar nici foarte murdar si plin de fixativ, mousse. Daca l-ati spalat cu o seara sau doua inainte si nu ati mai aplicat nimic pe el, este perfect.

4. Este timpul sa ne vopsim, asa ca ne pregatim "masa de lucru". Ne imbracam cu haine mai "de casa", strangem sau acoperim covorul (am patit sa curga vopsea pe covor si sa nu mai pot sa o scot), ne punem un prosop, care poate fi sacrificat, pe umeri si pregatim vopseaua. Avem nevoie de un castronel (de plastic, portelan), o pensula pentru vopsea, manusi de unica folosinta (gasim in cutie), colorantul si oxidantul. Amestecam foarte bine colorantul cu oxidantul, pana se omogenizeaza perfect. 

5. Aplicam pe fata, pe conturul parului, pe gat, pe langa urechi, o crema foarte grasa, ca sa nu ne murdarim prea tare de vopsea, deoarece sunt vopsele care se duc foarte greu de pe piele.

6. Cand ne vopsim pentru prima data: cu un pieptene, facem prima carare. Eu incep dintr-o parte, fac cararea pe langa ureche pana in spate, incep sa aplic vopseaua de la radacini, apoi pe lungimea parului. Fac la 2 cm urmatoarea carare, la fel, pana in spatele parului si aplic din noi vopseaua de la radacina pana la varfuri. Si continui asa pana ajung in partea cealalta. Apoi pieptan parul de la ceafa in sus si de la frunte si aplic vopseaua foarte bine pe conturul parului. Daca va vopsiti singure, prindeti parul cu o clama, sa aplicati mai usor la ceafa vopseaua. Mare grija la frunte sa fie foarte bine aplicata vopseaua si sa nu ne murdarim. Pieptan tot parul pe spate si aplic pe toata lungimea parului vopsea, ca sa fim sigure ca am acoperit tot ceea ce trebuie. Masam foarte bine la radacina, dar si pe lungimea parului, sa omogenizam vopseaua.
Prindem parul cu o clama in varful capului sau aplicam o punga (casca de dus, folie aluminiu) si asteptam exact cat scrie pe cutie. In principiu este vorba de 30 minute.

7. Dupa ce a trecut timpul de actiune, clatim foarte bine vopseaua din par, si ne spalam cu sampon. Fiecare vopsea ar trebui sa aiba un pliculet cu balsam, care se foloseste inainte de ultima clatire a parului, care confera starlucire si o culoare de durata.

8. Cand trebuie sa improspatam culoarea: aplicam vopseaua pe radacini, lasam sa actioneze 10 minute, apoi aplicam pe lungimea firului de par si mai lasam sa actioneze 20 minute. Timpul exact de actiune, il gasiti in instructiunile de folosire. Clatim parul si il spalam bine cu sampon.

Sfaturi si trucuri pentru vopsirea parului!!
Daca esti la prima vopsire, nu incerca o schimbare prea mare. Ori te vopsesti cu o vopsea temporara sau semi-permanenta, ori cu o vopsea , care are un ton sau doua mai inchisa/deschisa, sa nu ai un soc prea mare. Nu incerca imposibilul si tine cont si de nuanta tenului, a ochilor.

Cere ajutorul unei prietene, mamei, iubitului. Este mult mai usor atunci cand te ajuta cineva! Atunci cand ma vopsesc, eu imi fac intotdeauna cararile si iubitul meu aplica vopseaua pe radacini si lungimea firului de par. Este varianta mea ideala de vopsire acasa!

Citeste instructiunile foarte bine si urmeaza-le intocmai! Sa nu te gandesti sa sari peste etape sau sa stai cu vopseaua in par mai mult decat este indicat. Am auzit persoane care lasau vopseaua sa actioneze 45 minute, in speranta ca prinde mai bine. Este complet fals! Nu procedati in acest sens, ci respectati timpul de actiune, pentru a va mentine parul frumos!

Daca te-ai murdarit din greseala pe fata, gat, incearca sa stergi pe loc vopseaua, nu lasa sa se usuce, deoarece se va sterge mult mai greu.

Daca vrei sa te vopsesti mult mai deschis decat esti, atunci ia in considerare faptul ca acest lucru este mai delicat, si ar fi recomandat sa te vopsesti prima data la salon, ca sa iti acopere perfect tot parul, iar apoi iti intretii tu culoarea singura acasa, vopsind radacinile.

Dupa vopsire, ai grija sa folosesti produse adecvate: sampon si balsam speciale pentru parul vopsit (pentru mentinerea culorii), masca de ingrijire a parului, tratamente cu uleiuri hranitoare, deoarece parul a fost supus unor procese chimice si necesita o ingrijire mai mare. 

Daca ai firul subtire, parul mai sensibil, dar vrei neaparat sa te vopsesti, atunci incearca vopsele pentru par fara amoniac. Mie personal mi-a placut Casting Creme Gloss.

Chiar daca vopsitul acasa pare un proces mai grijuliu, cu atentie, rabdare si respectarea instructiunilor, devine foarte usor :). 

Acuma am nevoie de ajutorul vostru :)
De ceva timp doresc sa imi uniformizez nuanta parului. Dupa cum stiti am incercat mai multe varianta sa scap de negru si in sfarsit am scapat. Cu toate ca imi plac reflexiile care le am acuma in par, as vrea totusi sa fie o culoarea uniforma, apropiata de nuanta parului meu. Asa ca m-am gandit la vopseaua L'oreal Paris Preference - nuanta 4.15 Caracas.


Parul meu arata asa, in acest moment, cu unele portiuni mai deschise. Eu zic ca este destul de asemanatoare nuanta vopselei cu cea a parului meu si mi-ar uniformiza culoarea. 


Voi ce spuneti? M-ar avantaja aceasta culoare? 
Cum preferati sa va vopsiti: acasa sau la salon? Ce alte sfaturi mai aveti? 

You Might Also Like

8 comentarii

  1. eu cred ca ti-ar sta bine...acasa ma vopsesc dar in nuanta apropiata brunetului meu

    RăspundețiȘtergere
  2. Daca o iau, sper sa iasa nuanta de pe cutie si nu mai inchisa..

    RăspundețiȘtergere
  3. un articol documentat si util <3


    SandraB.ro

    RăspundețiȘtergere
  4. BUna, ai incercat sa te vopsesti cu vopsea vegana? eu m-am vopsit de curand la salon cu o astfel de vopsea, la Global Wellness System, am o culoare apropiata de a ta. parul este plin de vitalitate, straluceste si din cate observ, culoarea tine mai mult decat vopseaua normala..iti recomand sa incerci.

    RăspundețiȘtergere
  5. Ti-a mers bine cu preference? Eu am folosit-o mai multi ani, exact aceeasi nuanta. Imi iesise de prima data uniform, desi parul meu era in vreo 3-4 culori dupa o tentativa nereusita de a deschide nuanta cu un blond de la Garnier. :)) Acum am ajuns la concluzia ca ma avantajeaza mai mult o nuanta o idee mai deschisa si folosesc Excellence nr. 5 - saten mediu. Mi-a iesit un pic mai deschis decat ma asteptam, dar a fost ok. Mi-a placut mai mult excellence pt ca mi s-a parut mai blanda cu parul, desi nu acopera chiar integral firele albe.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna! Da. Mi-a placut mult Preference. Am folosit alta nuanta, nu cea din articol (L’oreal Feria Preference Pure Plum P37) era foarte buna, dar nu am mai gasit nuanta mea..

      Ștergere

Articole apreciate