Ingrijirea adecvata a buzelor

miercuri, martie 12, 2014


Îngrijirea buzelor nu trebuie neglijată, mai ales acuma când sunt schimbări bruşte de temperatură, vânt puternic, iar soarele străluceşte din ce în ce mai intens. În această perioadă buzele sunt foarte afectate, deoarece sunt mai sensibile decât restul feţei. Cum să aplicăm un ruj într-o nuanţă senzaţională dacă buzele sunt crăpate? Pe lângă faptul că arată foarte urât nu este nici sănătos. Aşa că nu trebuie să uităm să le îngrijim corespunzător şi să le protejăm oricăt de mult putem, nu doar iarna sau vara, ci pe tot parcursul anului.

În această perioadă eu am cel mai des probleme cu uscarea excesivă a buzelor, care poate avea mai multe cauze, printre care deshidratarea. Dacă nu bem suficientă apă, corpul nostru suferă şi cere atenţie. Trebuie să avem grijă să ne hidratăm adecvat, pentru sănătatea noastră. Nu degeaba se spune pentre tot să bem 2 litri de apă pe zi. Aşa că primul pas în îngrijirea corpului şi a buzelor este hidratarea din interior. Al doilea pas îl constituie folosirea unui balsam pentru buze potrivit, care să hidrateze, să conţină ingrediente adecvate pentru vindecarea crăpăturilor. Dintre cele naturale, cele mai bune sunt glicerina, untul de shea, unt de cocos, ceara şi mierea de albine. De asemenea, obligatoriu balsamul trebuie să aibă şi factor de protecţie.

Nu ştiu voi, dar eu am un obicei prost, acela de a-mi muşca buzele şi a rupe pieliţele formate când sunt crăpate buzele, ceea ce duce la vindecarea mai grea a acestora. Este un obicei foarte prost, de care încerc să mă las, aşa că voi să nu faceţi ca mine. Evitaţi, de asemenea, să vă umeziţi buzele.

Foarte importantă o reprezintă şi exfolierea buzelor. Aşa cum avem grijă să ne exfoliem corpul, aşa trebuie să avem grijă şi de buzele noastre. Cea mai simplă metodă de exfoliere, pe care o folosesc eu este cu miere de albine şi zahăr. Formez un amestec, pe care îl aplic pe buze cu mişcări circulare timp de câteva minute, după care le sterg cu un disc de vată înmuiat în ceai de muşeţel.

După exfoliere, trebuie să aplicăm un balsam pentru buze hidratant. Am încercat mai multe tipuri de balsamuri de la diverse firme, cum ar fi Nivea, Avon, Yves Rocher, Bioderma, dar cel mai mult mi-a plăcut balsamul pentru buze de la Neutrogena. Pentru a-l putea folosi atât pe timp de noapte, cât şi pe timp de zi, prefer balsamul pentru buze care are SPF cât mai mare, astfel ştiu sigur că îmi hidratează întens buzele noapte şi le protejează ziua.

Îl folosesc în mod special seara, înainte de culcare, deoarece acţionează foarte bine peste noapte, dimineaţa având buzele intens hidratante şi reparate. Dar îmi place să îl folosesc şi dimineaţa, înainte să mă dau cu ruj sau luciu, deoarece le protejează de vânt şi soare pe parcusul zilei. Lasă o culoare incoloră, naturală, foarte puţin lucioasă. Până în prezent este preferatul meu, atât pe timp de iarnă, cât şi de vară.


Voi cum vă îngrijiţi buzele? Ce balsam pentru buze preferaţi?

You Might Also Like

0 comentarii

Articole apreciate