Next year destination - Transalpina Romania

miercuri, octombrie 12, 2011


Transalpina este cel mai înalt drum rutier din Romania şi chiar din întregul lanţ al Munţilor Carpaţi, atât din Romania cât şi din afara ei, atingând altitudinea maximă   în Pasul Urdele  - 2145 m. 

Soseaua  traversează Munţii  Parâng de la N la S fiind paralelă cu Valea Oltului şi Valea Jiului aflându-se între acestea. Deşi este mai înaltă mai veche şi mai frumoasă decât Transfăgăraşanul, este mai puţin cunoscută pentru  că, Transalpina, cu toate că este catalogat  drum national, DN 67c (parţial), nu a fost până  în 2009 niciodată asfaltată.
   
Transalpina a fost construită de armatele romane în drumul lor spre Sarmisegetusa, pavată cu piatră de Regele Carol al II-lea după 1930 şi reablitată de nemţi în al II-lea razboi mondial după care a a fost uitată. Faptul că a fost uitată şi a devenit  un drum greu de parcurs  a  ajutat Transalpina să-şi păstreze  neatinsă sălbăticia şi farmecul aparte pe care puţine locuri din ţara îl mai au. Este printre puţinele drumuri din ţară pe care se poate ajunge cu maşina până la... nori şi chiar deasupra lor.


Linia violet reprezintă traseul original al Transalpinei, aşa cum a fost ea inaugurată de Regele Carol al -II-lea în 1938.

Linia violet întreruptă reprezintă un traseu alternativ al Transalpinei, datorită faptului că pe porţiunea Jina - Sugag  drumul este în lucru  nefiind încă asfaltat. Deşi încă neasfaltată această porţiune nu pune probleme de traversare nici unei maşini pentru că drumul fost lărgit şi tasat iar acum se lucrează la terasare.

Linia violet dublă dintre Obârşia Lotrului  şi  Rânca  reprezinta zona cea mai frumoasă  din Transalpina.



Transalpina, denumită şi "Drumul Regelui"  face legatura între Transilvania şi Oltenia. Aflat la peste 2.000 de metri altitudine, Transalpina este cel mai înalt drum din România care poate fi traversat cu maşina, având punctul cel mai înalt în Pasul Urdele (la 2.145 m).      

Deşi mai înaltă decât Transfăgărăşanul este mai puţin cunoscută decât acesta pentru că nu a fost niciodată asfaltată, chiar dacă figurează ca şi drum naţional pe toate hărtile, fie ele tipărite sau GPS.      



 In anul 2009 a început asfaltarea şi modernizarea acestui drum pe o distanţă de 148 de kilometri, între Sebeş, judeţul Alba si Bengeşti judeţul Gorj. La începutul lunii august 2011 mai mult de 98% din Transalpina era deja asfaltată. Se preconizeaza ca întreaga Transalpina va fi  asfaltată şi modernizată până la finele anului 2011.     

 Începuturile acestui drum sunt neclare. Unele surse susţin că a fost construit prima dată de legiunile romane în timpul războaielor cu dacii, motiv pentru care pe hărţile de istorie este trecut sub denumirea de "coridorul IV strategic roman".      
  



Există şi o legendă locală, care spune că, la sfârşitul secolului XVIII şi la începutul secolului XIX, fiecare familie de localnici a participat la construirea unei porţiuni din acest drum, în funcţie de posibilităţile fizice şi financiare ale sale. Potrivit altor surse, şoseaua a fost construită şi pietruită de germani în timpul primului razboi mondial, din raţiuni militare, însă a fost foarte puţin folosită. Transalpina a fost reconstruită în perioada interbelică şi dată în folosinţă în 1938. Drumul a mai fost reabilitat în timpul celui de-al doilea razboi mondial, când germanii aveau nevoie de această cale de acces din motive militare. De atunci Transalpina a fost foarte puţin întreţinută


















Superb, nu este asa? Anul urmator vreau sa ajung aici!
Ati traversat Transalpina? Cum este sa ajungi intre nori? 

*Pozele apartin unui power point superb realizat de felicia[@]gmail[.]com*
Anul urmator, daca voi reusi sa ajung acolo, voi posta propriile mele fotografii :)

Mad@

You Might Also Like

0 comentarii

Articole apreciate